سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت پمپ ماشین ظرفشویی چیست؟

 ماشین ظرفشویی یکی از لوازم ضروری در خانه می باشد. این دستگاه علاوه شستشو در زمان کم، در میزان مصرف آب و برق نیز صرفه جویی می کند. یکی از قطعات تاثیر گذار در کاهش مصرف انرژی ماشین ظرفشویی جت پمپ می باشد. جت پمپ ماشین ظرفشویی یک قطعه جدید در این دستگاه است که کارکرد ماشین را بهینه تر و به صرفه تر می کند. این قطعه در واقع وظیفه­ دارد فشار آب و همچنین چرخش آب برای کاهش مصرف انرژی را کنترل و تنظیم کند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح نحوه عملکرد جت پمپ ماشین ظرفشویی و دلایل خراب شدن آن بپردازیم. در ادامه مقاله نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی همراه ما باشید.

  1. نحوه عملکرد جت پمپ ماشین ظرفشویی
  2. علت خراب شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی
  3. تعمیرات جت پمپ ماشین ظرفشویی

 

 

 

نحوه عملکرد جت پمپ ماشین ظرفشویی

 

مرکز ماشین ظرفشویی دارای یک موتور اینورتور دایرکت (جت پمپ مجهز به اینورتر) است. ماشین ظرفشویی به کمک این بخش چرخش و فشار آب را به طور کاملا دقیق کنترل می کند. این کنترل دقیق فشار آب و چرخش آن باعث می شود که مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. در بعضی مدل های ظرفشویی در بازار جت پمپ و هیترگرمایشی در یک قسمت می باشد. یکی شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی با هیتر گرمایشی کمک بسیاری به عملکرد ظرفشویی می کند. یکی از مهم ترین مزایای یکی شدن جت پمپ و هیتر بالا بردن سرعت گرم کردن آب می باشد. همانطور که می دانید هر چقدر آب سریع تر گرم شود کمک بسیاری در کاهش مصرف انرژی می کند.

 

علت خراب شدن جت پمپ ماشین ظرفشویی

جت پمپ ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر قطعات این دستگاه ممکن است دچار مشکلاتی شود. علت خرابی این قطعه معمولا به شرح زیر می باشد:

  • جت پمپ دارای یک پروانه می باشد که در صورتی که این پروانه بشکند، باعث خرابی این قطعه می شود.
  • درون جت پمپ یک سیم پیچ قرار دارد. در صورتی که این سیم پیچ بسوزد و یا حتی نیم سوز شود، جت پمپ ماشین ظرفشویینمی تواند به درستی عمل کند.
  • در صورتی که جت پمپ تمیز نشود ممکن است بر اثر کثیف شدن قفل کند. برای جلوگیری از این مشکل باید هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید.
  • در صورت زیاد داغ شدن جت پمپ، محافظ گرمایی آن شروع به کار کرده و با از کار انداختن جت پمپ از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

 

بیشتر: راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک 

 

تعمیرات جت پمپ ماشین ظرفشویی

در صورتی که جت پمپ ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود باید آن را تعمیر کنید. برای این کار باید به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا در قسمت موتور دایرکت به کمک مته­­ دریل پرچ موتور را از قسمت پرچ جدا نمایید.
  • زمانی که لاله پرچ جدا شد سیم پرچ را از قسمت هسته بیرون بیاورید.
  • دو پوسته­ موتور جهت بیرون آوردن بوش کش بلبرینگ ها جدا نمایید.
  • زنگ زدگی پوسته را سمباده زده و با اسپری رنگ نقره ای بپوشانید.
  • در صورت شافت بلند بودن موتورفاصله بین کاسه نمد و پره آبپاش را 2 سانت در نظر بگیرید تا به کاسه نمد فشار وارد شود.
  • در ماشین های ظرفشویی قدیمی تر باید پس از قسمت جوش به جت پمپ ماشین ظرفشویی دسترسی پیدا کنید.
  • پس از تعمیر دوباره قسمت برش داده شده را جوش دهید.