سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت روشن شدن چراغ قرمز یخچال اسنوا

 

این روزها که قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش یافته است یخچال به کالایی سرمایه ای تبدیل شده است و در صورت خراب شدن به سرعت به دنبال راه حل برای تعمیر یخچال اسنوا هستیم.اگر یخچال اسنوا دارید و می خواهید بدانید چرا یخچال اسنوا چراغش قرمز میشود، ما در این مقاله شما را با مشکلات رایجی که در نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا مواجه میشویم آشنا میکنیم.

داخل برخی مدل های ساید بای ساید سه چراغ ال ای دی تعبیه شده است و در برخی دیگر که عمدتا در مدل های امروزی مشاهده میکنیم  از صفحه نمایش استفاده شده است.

ü       در حالت نرمال چراغ سبز روشن است.

ü       در حالت دیفراست (یخ‌زدایی) چراغ نارنجی یا زرد روشن می‌شود.

ü       معمولا چشمک زدن و قرمز شدن چراغ در یخچال اسنوا به ایجاد مشکل و عدم سرمای کافی ارتباط دارد.

 

  • آیا این مشکل قابل حل است ؟
  • می توان آن را برطرف نمود ؟

 

برخی از دلایل مهم روشن نشدن چراق قرمز یخچال اسنوا

 اگر به تازگی یخچال اسنوا خریداری کرده اید و برای تنظیم دما از دمای پایین استفاده کرده اید چشمک زدن و روشن شدن چراغ قرمز نرمال است بهتر است به دستگاه اجازه دهید تا به دمای تنظیم شده ومطلوب برسد و نیازی به تعمیر یخچال اسنوا نیست.

 

قطعی برق

قطع بودن طولانی برق باعث می‌شود یخچال سرمای زیادی از دست بدهد ،حتما یخچال را خاموش کنید و یخچال را تمیز و 12 تا 24 ساعت به آن استراحت دهید و کم کم مواد غذایی را به آن اضافه کنید.

 

  • اگر زمان کوتاهی برق قطع بوده است تنها باید درب یخچال فریزر را تا 24 ساعت فقط در موارد ضروری باز کنید تا یخچال به دمای نرمال برسد.
  • باز ماندن درب یخچال
  • باز ماندن درب یخچال و یا خرابی لاستیک درب یخچال نیز مانند قطعی برق است و باید عین همان عمل کنید. اما در صورت خرابی لاستیک باید به تعمیرگاه مجاز یخچال اسنوا مراجعه کنید.

 

گذاشتن حجم بالا از مواد غذایی

اگر حجم  زیادی از مواد غذایی را در داخل یخچال قرار داده‌اید دمای یخچال به صورت چشمک‌زن و یا چراغ قرمز روشن میشود.

این مسئله کاملا نرمال است، به یخچالتان زمان دهید تا به دمای تنظیم شده برسد. پس از رسیدن به این دما، به طور خودکار چراغ قرمز یخچال اسنوا خاموش خواهد شد.

مشکلات فنی

نشت گاز،خرابی فن داخل یخچال،خرابی فن دیفراست شامل:ترموفیوز،سنسور والمنت وغیره میتواند علل دیگر نداشتن برودت کافی باشد.

 

به دلیل مسائل فنی و آسیب نرسیدن بیشتر باید به نزدیک‌ترین نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا تماس بگیرید تا برای عیب یابی یخچال اسنوا مراجعه کنند.

تراز نبودن دستگاه

تراز بودن یخچال را بررسی کنید و با تنظیم کردن پایه ها یخچال را تراز کنید.

باز و بسته نمودن مکرر درب یخچال و دمای بالای محیط آشپزخانه.

با کنترل دفعات باز و بسته شدن درب یخچال و نصب یک تهویه مناسب این مشکلات نیز رفع میشوند.