چرا ظرفشویی قفل نمی شود؟

ماشین ظرفشویی را می توان یکی از لوازم ضروری خانگی دانست. این دستگاه قابلیت شستشوی تعداد زیادی ظرف را در یک چرخه شستشو دارد. ماشین ظرفشویی علاوه بر صرفه جویی در زمان، در مصرف انرژی نیز تا حد زیادی صرف جویی می کند. اگر با ماشین ظرفشویی ظروف خود را می شویید ممکن است برای شما پیش آمده باشد که درب ظرفشویی ما بسته نشود. یکی از سوالاتی که در این مواقع پیش می آید این است که چرا ظرفشویی قفل نمی شود؟ ما در این مقاله قصد داریم به چند دلیل مهم قفل نشدن درب ظرفشویی اشاره کنیم. با ما تا انتهای مطلب از امداد آی پی  emdadip.com  همراه باشید.

1.     چرا ظرفشویی قفل نمی شود؛خرابی چفت و میکروسوئیچ درب

2.    خرابی قفل درب یک علت مهم قفل نشدن درب ظرفشویی

3.    دیگر دلایل قفل نشدن ظرفشویی

 

 

چرا ظرفشویی قفل نمی شود؛ خرابی چفت و میکروسوئیچ درب

یکی از قطعات مهم و تاثیر گذار در قفل نشدن درب ظرفشویی میکروسوئیچ درب می باشد. این قطعه وظایف مهمی را در ماشین ظرفشویی دارد. یکی از مهم ترین وظایف میکروسوئیچ درب ظرفشویی قفل کردن درب در هنگام شستشو می باشد. زمانی که ماشین ظرفشویی شروع به کار می کند میکروسوئیچ درب ظرفشویی را قفل می کند. این قطعه قفل کردن درب را به کمک چفت انجام می دهد. پس ازبسته شدن درب قفل درون چفت قرار می گیرد و درب دستگاه به سوی چفت محکم کشیده می شود. در صورت خرابی میکروسوئیچ و یا چفت درب ظرفشویی، درب دستگاه قفل نخواهد شد.

 

خرابی قفل درب یک علت مهم قفل نشدن درب ظرفشویی

خرابی قفل درب ظرفشویی را می توان یکی از مهم ترین دلایل قفل نشدن درب ظرفشویی دانست. خرابی قفل یکی از رایج ترین علت های این اتفاق می باشد. ماشین ظرفشویی مانند دیگر وسیله های خانگی ممکن است بر اثر مرور زمان و یا عدم نگهداری و استفاده صحیح دچار مشکلاتی شود. قطعات مختلف ظرفشویی نیز مانند قطعات دیگر وسیله ها ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شوند. یکی از قطعاتی که اغلب دچار اشکال می شود قفل درب می باشد. این قطعه به علت زیاد باز و بسته شدن ممکن است دچار خرابی شود. در صورت خرابی قفل درب به هیچ عنوان برای تعمیر آن اقدام نکنید. زیرا این قطعه باید تعویض شود.

کاربر گرامی در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر ظرفشویی در تماس باشید.

دیگر دلایل قفل نشدن ظرفشویی

قفل نشدن درب ظرفشویی دلایل زیادی دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

·        چیدن نامناسب ظروف یکی از دلایلی قفل نشدن ظرفشویی می باشد. در بسیاری مواقع نوع چیدمان ظروف به گونه ای است که درب ظرفشویی به خوبی بسته نمی شود. برای حل این مشکل نوع چینش ظروف را بررسی کنید.

·        پیچ های درب ظرفشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر درب ظرفشویی قفل نمی شود، باید به بررسی پیچ ها بپردازید. در صورت شل بودن اتصالات و پیچ های درب، ظرفشویی در قفل شدن دچار مشکل خواهد شد.

·        بست درب از قطعات تاثیرگذار در قفل شدن درب می باشد. در صورتی که بست درب دچار مشکل شود قفل شدن ظرفشویی دچار مشکل می شود.

·        در صورت قفل نشدن درب ظرفشویی لولای درب را بررسی کنید. یکی از علت های مهم در بروز این اتفاق خرابی لولای درب می باشد.

·        لاستیک دور درب ظرفشویی در بسته شدن و قفل شدن درب ظرفشویی تاثیرگذار است. در صورت خرابی و یا پوسیدگی این لاستیک، درب ظرفشویی قفل نخواهد شد.