سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله

 

بدون وجود یخچال ها زندگی امروز بشر از حرکت می ایستد.چرا که انسان امروزی به ذخیره سازی مواد غذایی عادت کرده و در صورتی که یخچال ها نباشند مشکلات بسیاری برای جوامع بشری رخ می دهد.یخچال ها این دستگاه های کاربردی و معمولا بزرگ مانند همه وسایل خانگی می توانند به مرور زمان و در اثر استفاده زیاد دچار مشکلاتی شوند.یکی از این مشکلات پایین آمدن دمای یخچال است. در این مطلب آموزشی و تخصصی در نظر داریم که درباره علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله که یکی از برند های محبوب یخچال است اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.همچنین اگر به خدمات تعمیر یخچال میله نیاز دارید می توانید با مجموعه آی پی امداد با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

 

1.    کم شدن دمای یخچال میله به دلیل تنظیم نبودن درجه یخچال 

2.    اولین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله؛ کمبود گاز

3.    ضعیف شدن کمپرسور دومین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله

4.    مسدود شدن مسیر گاز آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله

 

کم شدن دمای یخچال میله به دلیل تنظیم نبودن درجه یخچال

علت های پایین آمدن درجه دما یخچال هورر موارد بسیاری هستند که که کی از ساده ترین های آن ها تنظیم نبودن درجه یخچال میله می باشد.از آنجایی که دمای محیط اطراف یخچال برروی کاکرد آن تاثیر دارد، توصیه می شود برای داشتن بالاترین کیفیت درجه یخچال را متناسب با دمای فصول مختلف تعیین کنید.به این منظوربه موارد زیر توجه کنید:

·       دما در فصول گرم مثل تابستان= نزیدک به صفر

·       دمای یخچال عادی یا چرخان در فصل زمستان= 4+

·       دمای یخچال دیجیتال در زمستان=3+

·       دما در حالتی که مواد غذایی کمی در یخچال است = 4+

 

علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله؛ کمبود گاز

کمبود گاز خنک کننده در یخچال میله یکی از مهم ترین دلایل پایین آمدن درجه دما یخچال میله می باشد.گاز مبرد یا همان گاز خنک کننده یخچال که به حالت مایع در کندانسور یخچال وجود دارد، وظیفه خنک کردن یخچال را بر عهده دارد. این گاز ار طریق لوله های سیاه رنگ پشت یخچال از کندانسور به محیط داخلی یخچال منتقل شده و آن را خنک می کند. اگر گاز یخچال به دلایلی نظیر شکستن لوله های گاز کم شده باشد ، دمای داخلی یخچال بالا خواهد رفت و یخچال توانایی خنک کردن مواد غذایی را نخواهد داشتبرای اینکه متوجه شوید گاز یخچال تمام شده یا نه لوله های گاز یخچال را بررسی کنید.این لوله ها باید داغ باشند.

ضعیف شدن کمپرسور دومین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله

دیگر علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله را می توانضعیف شدن موتور و یا کمپرسور دانست. کمپرسور که مهم ترین قطعه یخچال به شمار می آید به شرح زیر فعالیت می کند:

میلنگ که یک قطعه از کمپرسور است به صورت دورانی حرکت می کند و با این حرکت دورانی عامل حرکت پیستون ها می شود.باحرکت پیستون ها سوپاپ ها باز شده و گاز یخچال از طریق سوپاپ ها وارد لوله ها می شود. گاز یخچال که در کمپرسور خنک شده است از طریق لوله های پشت یخچال به بخش های مختلف منتقل شده و یخچال را خنک می کند.سپس به برای خنک سازی به کمپرسور برمیگردد.درصورتی که کمپرسور ضعیف یا خراب باشد یخچال سرد نخواهد شد.

کاربر گرامی در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر یخچال میله در هفت تیر در تماس باشید.

مسدود شدن مسیر گاز آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله

آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال میله مسدود شدن لوله های عبور گاز است. این لوله ها را می توان مهم ترین قسمت از یخچال دانست چرا که بدون وجود آن ها گاز یخچال قابلیت جابجایی خود را از دست می دهد.در صورتی که این لوله ها مسدود شده باشند گاز نمی تواند در آن ها حرکت کند.به همین نرتیب گاز به محیط داخلی یخچال نمی رسد و خنک سازی داخلی یخچال نیز انجام نمی شود.در نتیجه پس از بررسی موارد بالا توصیه می شود که لوله های عبور گاز را بررسی کنید و در صورت گرفتگی انسداد آن ها رابه کمک تعمیرکار رفع نمایید.