سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تعمیر سیستم دیفراست یخچال

 

 

در برخی مواقع ممکن است سیستم دیفراست یخچال دچار ایراداتی در کارکرد خود شود. سیستم دیفراست یکی از قسمت های اصلی در یخچال است که وظیفه یخ زدایی را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه یخ زدایی در یخچال و فریزر دچار مشکل شده و در بخش دیواره ها و کف یخچال برفک هایی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل بسیار مهم است که با نحوه تعمیر سیستم دیفراست یخچال آشنایی داشته باشید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور در صورت خرابی سیستم دیفراست یخچال اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمایید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال آی پی امداد همراه ما باشید.

 

طریقه تعمیر ترموفیوز در سیستم دیفراست یخچال

طریقه تعمیر المنت در سیستم دیفراست یخچال

طریقه تعمیر سنسور در سیستم دیفراست یخچال

 

طریقه تعمیر ترموفیوز در سیستم دیفراست یخچال

 

در برخی مواقع ممکن است مشکل خرابی سیستم دیفراست یخچال مربوط به بروز ایراد در ترموفیوز آن باشد. یکی از قطعات متصل به سیستم دیفراست یخچال ها ترموفیوز می باشن. ترموفیوز یا فیوز حرارتی وظیفه کنترل دمای هیتر یخچال را به عهده دارد. گرم نشدن بیش از حد المنت و ایجاد گرمای زیاد در آن باعث بروز آتش سوزی و جرقه در یخچال می شود. ترموفیوز با کنترل دمای این قطعه مانع از بروز چنین مشکلاتی در یخچال ها می شود. المنت بعد از ایجاد گرما برای آب کردن برفک ها در یخچال باید از مدار خارج شود. خارج نشدن المنت از مدار همان دلیلی است که باعث افزایش دمای زیاد آن خواهد شد. در صورت بروز خطا و نیاز به تعمیر سیستم دیفراست یخچال، باید ترموفیوز را نیز کنترل نمایید. در صورت خرابی این قطعه باید اقدام به تعویض آن کنید.

 

 

طریقه تعمیر المنت در سیستم دیفراست یخچال

 

یکی دیگر از اجزای سیستم دیفراست یخچال، المنت یا گرم کن است. وظیفه اصلی این قطعه گرم کردن برفک ها و آب کردن آن ها بعد از دریافت دستور از برد الکتریکی دستگاه می باشد. در صورت ایجاد خرابی در المنت و یا قطع شدن آن از مدار فرمان نیاز به تعمیر سیستم دیفراست یخچال خود خواهید داشت. برای عیب یابی و تعمیر المنت یخچال خود ابتدا باید یخچال را از برق بکشید. سپس سیستم های متصل به المنت را چک کنید تا آسیب ندیده باشند. افزایش طول عمر یخچال ممکن است باعث پوسیده شدن این سیم ها شده باشد. با استفاده از یک اهم متر باید مقاومت این سیم ها را کنترل نمایید. برای این کار سیم ها را از سر المنت باز کرده و به اهم متر متصل کنید. مقاومت المنت باید بین    200 الی 300 است.در غیر این صورت المنت ایراد پیدا کرده و باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید.

 بیشتر: راهنمای استفاده از یخچال

 

 

طریقه تعمیر ترمودیسک در سیستم دیفراست یخچال

 

یکی دیگر از قطعاتی که خرابی آن ممکن است باعث ایجاد اختلال در سیستم دیفراست یخچال شود، ترمودیسک است. برای عیب یابی ترمودیسک نیز می توانید از اهم متر استفاده نمایید. برای این کار با اتصال سیم های آن به اهم متر مقاومت آن را اندازه بگیرید. مقاومت ترمودیسک بر اساس اندازه و مدل یخچال می تواند بین 2000 تا 40000 اهم باشد. در غیر این صورت باید آن را تعویض کنید.