سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر

یخچال را می توان مهم ترین وسیله خانگی دانست. مردم برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی خود از یخچال استفاده می کنند. از زمان ساخت این دستگاه بی نظیر تا امروز شرکت های مختلفی دست به تولید یخچال زده اند و همه روزه مدل های مختلفی از این شرکت ها وارد بازار می شود. یکی از برندهای معروف یخچال برند هورر می باشد. یخچال های هورر از قطعات بسیاری تشکیل شده اند که در صورت خرابی هر یک از آن ها مشکلاتی برای دستگاه به وجود می آید. یکی از این مشکلات کاهش سرمای یخچال است. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر بپردازیم. همچنین اگر به خدمات تعمیر یخچال هورر نیاز دارید می توانید با مجموعه آی پی امداد با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

 

1.     کم شدن دمای یخچال هورر به دلیل تنظیم نبودن درجه یخچال

2.     اولین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر؛ کمبود گاز

3.    ضعیف شدن کمپرسور دومین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر

4.    مسدود شدن مسیر گاز آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر

 

کم شدن دمای یخچال هورر به دلیل تنظیم نبودن درجه یخچال

یکی از علت های پایین آمدن درجه دما یخچال هورر تنظیم نبودن درجه یخچال است.در فصول مختلف سال و تغییر شرایط هوایی در فصل های مختلف درجه یخچال نیز باید تغییر کند.به این منظور بخش زیر را مطالعه نمایید:

·       در فصول گرم مثل تابستان درجه یخچال های دیجیتالی باید به صفر نزدیک باشد.

·       دمای مناسب برای یخچال های نرمالردر فصل زمستان 4+ می باشد و برای یخچال های دیجیتال بهترین دما 3+ است.

·       اگر مواد غذایی در یخچال کم است درجه یخچال را روی 4+ بگذارید.

بیشتر: عیب یابی نشتی آب در یخچال فریزر

علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر؛ کمبود گاز

شاید مهم ترین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر کبود گاز می باشد. اما گاز یخچال چیست؟ گاز یخچال مهم ترین عامل برای سرمایش یخچال می باشد. حرکت این گاز در مسیر لوله باعث سرد شدن یخچال می شود. اگر گاز یخچال کم باشد، مطمئنا یخچال شما قادر به سرد کردن فضای درونی خود نمی باشد و همچنین همراه با تمام شدن آن فضای یخچال شما گرم خواهد شد. برای تشخیص کم شدن گاز یخچال باید به بررسی لوله های کندانسور بپردازید. این لوله های مشکی رنگ در قسمت پشت یخچال می باشند. البته در بعضی از مدل ها ممکن است این لوله ها را کنار موتور و فن پیدا کنید. در صورت سرد شدن این لوله ها گاز یخچال تمام شده و یا رو به اتمام می باشد.

 

ضعیف شدن کمپرسور دومین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر

دومین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر ضعیف شدن موتور و یا کمپرسور آن می باشد. این قطعه به نوعی قلب یخچال می باشد و در صورت خرابی آن سرمایش یخچال دچار مشکل می شود. کمپسرسور به صورت زیر کار می کند:

·        میلنگ کمپرسور به صورت دورانی حرکت می کند.

·        این حرکت دورانی عامل حرکت پیستون ها می شود.

·        پیستون ها به کمک میلنگ بالا و پایین می شوند.

·        حرکت پیستون ها باعث باز و بسته شدن سوپاپ ها شده و گاز یخچال از طریق سوپاپ ها وارد لوله ها می شود.

·        زمانی که کمپرسور ضعیف و یا خراب شده باشد یخچال سرد نخواهد شد.

مسدود شدن مسیر گاز آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر

آخرین علت پایین آمدن درجه دما یخچال هورر مسدود شدن مسیر حرکت گاز می باشد. همانطور که گفتیم زمانی که کمپرسور شروع به کار می کند باز و بسته شدن سوپاپ باعث به جریان افتادن گاز یخچال درون لوله ها می شود. اگر مسیر لوله ها مسدود شده باشد گاز نمی تواند به راحتی در این لوله ها حرکت کند و در نتیجه باعث کاهش سرمای یخچال می شود. برای تشخیص مسدود بودن یا نبودن مسیر گاز باید لوله های کندانسور را بررسی کنید. اگر لوله ها به حد زیادی داغ شده باشند مسیر گاز مسدود است و یخچال یکسره کار می کند. این اتفاق در بلند مدت موجب خرابی موتور یخچال خواهد شد.

در صورت داشتن سوال بیشتر با نمایندگی تعمیرات یخجال هوور در تماس باشید.