سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود

 

امروزه برندهای مختلفی از یخچال در بازار به فروش می رسند. در بین این برندها یکی از بهترین ها یخچال کنوود می باشد. شرکت کنوود یک شرکت با سابقه در تولید لوازم خانگی می باشد و یخچال های کنوود نیز نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده اند. یکی از مهم ترین قطعات یخچال کنوود برد الکترونیکی می باشد. این قطعه وظیفه دارد عملکرد تمامی قطعات را در یخچال کنترل کند. با توجه به وظیفه برد الکترونیکی خرابی این قطعه ممکن است باعث اختلال در عملکرد یخچال شود. بنابراین در صورت خرابی باید سریعا به تعمیر این قطعه بپردازید. ما در این مقاله تعمیرات مجاز یخچال کنوود قصد داریم به توضیح نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود و نشانه خرابی آن بپردازیم. با ما همراه باشید. اگر بعد از مطالعه این مطلب قصد تعمیر برد الکترونیکی یخچال خود را داشتید می توانید با مرکز خدمات تعمیر یخچال کنوود آی پی امداد با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

1.     نشانه های خرابی برد الکترونیکی یخچال کنوود

2.     نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود

 

 

نشانه های خرابی برد الکترونیکی یخچال کنوود

خرابی برد در یخچال مانند خرابی دیگر قطعات همراه با نشانه هایی است که با بررسی آن ها می توانید به مشکل پی برده و سریعا برای تعمیر این قطعه اقدام نمایید. پیش از آن که به تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود بپردازیدباید با بررسی این نشانه ها از خرابی برد مطمئن شوید. در ادامه به توضیح این نشانه ها خواهیم پرداخت.

مهم ترین نشانه خرابی برد الکترونیکی یخچال کنوود از کار افتادن یک قطعه می باشد. با توجه به این که عملکرد تمام قطعات یخچال توسط برد الکترونیکی کنترل می شود در صورت خرابی این قطعه ممکن است عملکرد بعضی از قطعات دچار مشکل شود. برای مثال یکی از نشانه های خرابی برد می تواند از کار افتادن موتور یخچال باشد. در صورتی که موتور یخچال شما بدون هیچ مشکلی از کار افتاده باشد باید برد را بررسی نمایید. از نشانه های دیگر خرابی برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        مشاهده ارور روی صفحه نمایش

·        عدم کارکرد نمایشگر و اعداد روی آن

·        چشمک زدن صفحه نمایش با سرعت زیاد

·        به گوش رسیدن صدای بوق ممتد از یخچال

·        عدم نمایش صحیح دمای یخچال

 

بیشتر بخوانید:علت یخ زدن بدنه یخچال

 

نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود

پس از آن که نشانه های خرابی برد را بررسی کرده و از خرابی برد اطمینان حاصل کردید باید به تعمیر این قطعه بپردازید. اولین مرحله در تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود عیب یابی می باشد. برد الکترونیکی معمولا به دو علت دچار خرابی می شود. اولین علت خرابی برد سوختن آن می باشد که در این صورت باید تعویض شود. دومین علت خرابی برد از سوختن قطعات روی برد و یا دفرمه شدن خازن ها می باشد که در این صورت نیاز به تعمیر دارد. اگر دانش و مهارت کافی را برای تعمیر برد الکترونیکی یخچال کنوود ندارید بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید. برای این کار برد را از یخچال خارج کرده و به اولین نمایندگی برسانید. نحوه خارج کردن برد از یخچال به شرح زیر می باشد:

·        دستگاه را از برق بکشید.

·        با جا به جا کردن یخچال به قسمت پشت آن دسترسی خواهید داشت.

·        پس از پیدا کردن برد الکترونیکی باید پوشش آن را جدا نمایید.

·        در آخر سیم ها و اتصالات را باز کرده و برد را از یخچال خارج کنید.